בני זוג מעכו הגישו תביעה נגד הנהלת בית משפט השלום בקריות בסך 14 אלף שקל. לטענתם, טעות של הנהלת בית המשפט הרסה להם את ירח הדבש המתוכנן. בשבוע שעבר, בבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, הסכימו להצעת בית המשפט - פיצוי בסך 5,000 שקל.
1 צפייה בגלריה
זוג טרי תובע את הנהלת בתי המשפט
זוג טרי תובע את הנהלת בתי המשפט
"מודים על מה שקיבלנו". נויה ומשה יעקב
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
בדצמבר 2019 יצאו בני הזוג נויה (27) ומשה (29) יעקב לירח דבש באגם גארדה באיטליה. בהגיעם לשדה התעופה ציפתה להם, לטענתם, הפתעה לא נעימה בדמות צו עיכוב יציאה מהארץ.
בתביעה הם מגוללים את מסכת התקלות והאכזבות שעברו בגלל התנהלות הנתבע, בית משפט השלום. בבוקר הטיסה, בהגיעם לביקורת הגבולות נאמר למשה כי קיים נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. זאת, לטענתם, לאחר שבשנת 2015 שימש ערב לקרובת משפחה לצורך יציאתה מהארץ במהלך הליך משפטי.
הצו בוטל שלושה חודשים לאחר מכן, אולם בית המשפט, לטענתם, לא דיווח על כך לגורמים הרלוונטיים, בהם שדה התעופה.
בני הזוג נאלצו לעלות על טיסה מאוחרת יותר, מה שהביא בהמשך לכך שלא קיבלו את הרכב השכור שהזמינו, ולא הצליחו להגיע לאחר הטיסה שנחתה במילאנו למלון שהזמינו מראש באגם גארדה. "הרכב ששכרנו כבר לא חיכה לנו, למלון לא היתה לנו דרך להגיע, באותו יום, ושילמנו גם עבור חדר במלון סמוך לשדה התעופה".
למחרת בבוקר הם ניסו שוב לקבל את הרכב השכור שהזמינו, אז נאמר להם שההזמנה בוטלה והרכב נמסר למישהו אחר. לאחר שעות של שכנועים, בשעות הצהריים הם קיבלו רכב ונסעו שעתיים וחצי עד למלון, שם נמסר להם כי החדר שעליו שילמו ניתן למישהו אחר, והמלון כרגע בתפוסה מלאה ואין החזר כספי.
"זו רשלנות לשמה של בית המשפט, ומעבר לנזק כספי, יותר מכל נגרמה לנו עוגמת נפש במלוא מובן המילה". לפיכך ביקשו, כאמור, פיצוי בסך 14 אלף שקל מבית המשפט.
"ירח הדבש תוכנן חודשים קודם לכן, וההתרגשות היתה גדולה. זאת גם היתה הטיסה הראשונה של בעלי, הוא לא היה קודם בחו"ל, ולכן עוגמת הנפש היתה גדולה יותר", סיפרה נויה.
"בסוף יצא שמתוך חמישה ימים, שלושה נהרסו לנו בגלל הטעות הזאת, ביום הרביעי הכל היה סגור בגלל החג, ולא יכולנו לעשות שום דבר, וביום החמישי כבר התארגנו לחזור הביתה".
לפני כשבועיים נערך דיון בתביעה, במהלכו טען נציג הנהלת בתי משפט כי לבני הזוג חסרים מסמכים שיתמכו בגרסתם. "לדעתנו יש מקום להתייחס לגבי אשמה של התובעים. ניכר כי ידעו שיש צו נגדם, היה ניתן למנוע את כל הסאגה הזאת על ידי טלפון אחד לברר. לא כל שגגה עולה לכדי רשלנות", אמר.
הרשמת יונת הברפלד-אברהם הציעה פשרה, במסגרתה ישלם בית המשפט לבני הזוג 5,000 שקל לצורך סילוק התביעה, והצדדים הסכימו.
"זה היה ממש מתבקש, כי זאת באמת היתה טעות שלהם", אמרה יעקב. "בעלי לא ידע שיש לו צו, ולכן לא חשב לוודא אם הוא בוטל. הוא חתם לקרובת המשפחה ארבע שנים קודם לכן, כשהיה כמעט ילד. ביקשו ממנו והוא חתם, הוא לא ידע במה זה כרוך, ואף אחד גם לא יידע אותו.
"זה נגמר ממש אחרת ממה שחשבנו, חשבנו שיהיה צורך בערעורים. אנחנו מודים על מה שקיבלנו, צריך להתחשב בשני הצדדים".
פורסם לראשונה: 07:16, 10.05.21